Alla inlägg under oktober 2014

Av Sofie Bergenholtz - 12 oktober 2014 20:02

"Glömde" sätta klockan till imorse, brukar ju alltid vakna i tid! I alla fall runt 9tiden! Skulle möta pappa på gymmet kl 11 för att göra watt tröskeltest, så blir väckt av daniel i lite halvpanik fast kanske mest undrande, då han frågar om jag satt klockan. Men inte. Halv 10 var den och vi klev upp ganska direkt. Kan alltså inte ens minnas sist vi sov så länge (??!!) men ingen panik! Gott om tid för frulle och lite Nyhetsmorgon!

Efter testet med pappa så väntade ett HITpass! Tycker om dessa mer och mer! Ser fram emot den dagen då jag börjar känna mig riktigt stark även i här!! Ska bli spännande att se resultat
I slutet av året, se om jag lyckats komma på lite nya utmaningar i passet :) finns mycket man kan göra!! Bara fantasin som sätter stopp!



Av Sofie Bergenholtz - 11 oktober 2014 19:37

Inte haft några känningar alls i knät efter löpningen i torsdags! Varken igår eller efter morgonens IWpass! Känns riktigt gott, sakta med säkert ska jag nu öka upp löpningen. Fortsätta med en gång i veckan, men öka upp längden och variera lite! Behöver inte tänka riktigt lika mycket intervaller i löpspåret ännu, har trots allt IWn som är hyfsat lik löpningen och som då ger intervaller. Senare, när det börjar bli dags för två ggr i veckan utomhus, då blir det mer av intervaller ute!!

Kände på passet idag att kroppen snart är tillbaka efter förkylning och sånt! Så ser just nu väldigt mycket fram emot nästa veckas träning! Upplägg får planeras imon! Något som är säkert är dock att det definitivt är dags att släppa på simningen igen!! Helst 2 ggr/vecka men åtminstone 1 ggr i veckan som kommer!!

Av Sofie Bergenholtz - 9 oktober 2014 18:26

För första gången sedan triathlontävlingen har jag äntligen varit ute och löpt igen! Smyger igång det, sakta med säkert för att inte göra något dumt! Dryga 20 min blev det idag, men det kändes! Känns direkt när jag inte gjort det på ett tag!! Första gången löpning i nya inlägg också! Tror att jag ska be och få göra några lätta justeringar så kommer dem nog kännas ännu bättre sen!!

Till nästa vecka kommer jag nog lägga löpningen på fredan, gårdagens cykel watt och hitpass kändes i benen vill jag lova!! :)

Av Sofie Bergenholtz - 7 oktober 2014 19:24

Nu är jag snart tillbaka på banan igen! Efter en hel veckas förkylning och halsont, blev träningen väldigt lidande! Fick inte gjort i närheten det som var planerat! Men nu så ska jag sakta men säkert komma tillbaka! Tillbaka ner i poolen!! Kanske på lördag innan IW pass! Och tillbaka ut i spåret! På torsdag tänker jag ge mig ut igen efter ett bra tags vilande från löpningen. Knät har det senaste känts bra så tror att det börjar bli dags att testa! Så ett pass i spåret får det bli!

Startade igång veckan med ett watt-testpass för mig själv idag! Nya cyklar på gymmet som jag tror kommer bli till en stor fördel för vinterns inomhusträning!! Imon väntas cykelintervaller 45 min och HIT strenght!

Jag

Sofie här, 26 år och före detta teamåkare på elitnivå. Studerar till fysioterapeut i Göteborg, bor i Kungälv med världens underbaraste sambo Daniel. Har just nu gjort en omvändning vad gäller träning och gör en satsning mot triathlon.

 

Fråga till mig?

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards