Direktlänk till inlägg 17 oktober 2014

Laddar upp för löpning

Av Sofie Bergenholtz - 17 oktober 2014 13:49

Veckorna går så himla fort nuförtiden! Hinner knappt andas och se mig om innan ny vecka är igång. Sedan morgonträningen i tisdags har det blivit ett simpass och ett cykelpass. Simningen kändes grym! Tungt i början, kändes att det var ett tag sen sist, men kom in i det ganska snabbt ändå. Andningen alltså. Simmade totalt 2 km, två längre intervaller på 800m st, uppvärmning och nedvarvning! På eftermiddagen var det dags för cykel. Cykel watt 45, gjorde ett testpass där vi höll oss i grön zon mestadels, sen avslutades passet med tabata! Svettigt och gott! :)

Idag har det varit halvdag på praktiken, så hunnit med lite fix här hemma, lagat vegetarisk thaisoppa/gryta. Överraskande god! Ibland får en till det :p nu laddar jag upp för löpning i eftermiddag. Hoppas på ytterligare en runda utan backsets! Efter det väntar en omgång i gymmet... Ska hänga på Daniels cardio.. Tur att det är fredag :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Bergenholtz - 13 november 2014 17:35

Från och med nu kommer jag att finnas att följa på ny portal:   www.aldrigvila.se/sofiesiron   Häng med mig över dit och fortsätt med på min resa mot Kalmar 2015. :) ...

Av Sofie Bergenholtz - 12 november 2014 22:58


Onsdag och i vanlig ordning cykel watt 45 min och sedan HIT strength! Ännu en gång med riktigt go känsla på cykeln! Härligt tryck i benen, kände mig ofint fräsch!! :) men precis som i vanlig ordning så kändes det på passet efteråt!! Benmomenten blir ...

Av Sofie Bergenholtz - 10 november 2014 18:34

Kanske lite för mätt i magen för tillfället... efter 30 min jogg lite tidigare, som för övrigt kändes riktigt skönt! Så bakade jag lite hemmapizza, alldeles för gott för att inte äta upp...:P   Hur som, löpningen ja. Ensam ute i regnet, i skogen,...

Av Sofie Bergenholtz - 9 november 2014 22:00


I lördags var det återigen dags för ett IWpass! Tre hela veckor sedan förra lördagspasset så riktigt kul att köra igen! Ingen aning dock vad som hände i kroppen men det sa tvärt nej!! Så fruktansvärt jobbigt har det nog nästan aldrig varit på indoore...

Av Sofie Bergenholtz - 6 november 2014 19:22

Andra gången i veckan som det blev löpning. (!) har sagt åt mig själv att endast köra en gång i veckan för att knät ska få hinna med. Men körde ett kort snabbt pass i måndags och efter alla pass igår så fick jag fundera lite över vad jag skulle träna...

Jag

Sofie här, 26 år och före detta teamåkare på elitnivå. Studerar till fysioterapeut i Göteborg, bor i Kungälv med världens underbaraste sambo Daniel. Har just nu gjort en omvändning vad gäller träning och gör en satsning mot triathlon.

 

Fråga till mig?

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards