Direktlänk till inlägg 26 oktober 2014

Regnig helg

Av Sofie Bergenholtz - 26 oktober 2014 12:43

Bara regn just nu, men det betyder inte att mna inte kan ha mysiga dagar inne, eller bra träningspass, inne..

I lördags blev det ytterligare ett simpass! Intervaller innan jobb i 6 timmar. Sen en hel em/kväll med Daniel hemma! :)


Simningen kändes bra, blev lite stressat för blev tvungen att bli klar innan vattengympapasset startade. Men hann med mina intervaller, blev bara kortare vila mellan varje! 


Söndagen har spenderats med en timma styrketräning, lite jobb, 1:15 cykel, matlådefix och avslutades med bio! RIktigt go helg men mycket härligt! Men ändå inte gjort så mycket! :)


Måndag idag och veckan startade som den förra slutade. Dubbelpass. Måndagsjobbandet har bytts ut mot tisdagar så kunde hoppa in och vicka lite idag. Både IW 45 min och cykel watt 60. Hade ett nytt iw-pass, gick in med tanken att ta det lilla lugna eftersom ett wattpass väntade och det är ju redigt jobbigt!! Men icke...kände att det var kört redan efter uppvärmningen! IWpasset kändes i benen! Det går inte att hålla igen när man får sån energi av deltagare som sliter!!! Men, vad gör väl det, fick ut mer av träningen så tackar och bockar! :) Men som sagt, cykel watt 60 min väntade och det är ju jobbigt, vad man än gör. Men det ska ju vara så! :) 


Nu ligger, ja faktiskt, ligger jag i soffan med benen i högläge och ser fram emot en skolledig dag imon! Lite simning på morran, sen en löprunda och så lite jobb på eftermiddag/kvällen! 


Fick trots allt även massage idag!! Goaste Jenny har utbildat sig och visst ställer man upp som försökskaning :D Fått en låsning i bröstryggen så lite massage satt ju inte fel! Får se hur det fortlöper om det kanske blir till att boka tid hos naprapaten...:/ Nu tackar jag för idag och sluter ögonen om en stund!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Bergenholtz - 13 november 2014 17:35

Från och med nu kommer jag att finnas att följa på ny portal:   www.aldrigvila.se/sofiesiron   Häng med mig över dit och fortsätt med på min resa mot Kalmar 2015. :) ...

Av Sofie Bergenholtz - 12 november 2014 22:58


Onsdag och i vanlig ordning cykel watt 45 min och sedan HIT strength! Ännu en gång med riktigt go känsla på cykeln! Härligt tryck i benen, kände mig ofint fräsch!! :) men precis som i vanlig ordning så kändes det på passet efteråt!! Benmomenten blir ...

Av Sofie Bergenholtz - 10 november 2014 18:34

Kanske lite för mätt i magen för tillfället... efter 30 min jogg lite tidigare, som för övrigt kändes riktigt skönt! Så bakade jag lite hemmapizza, alldeles för gott för att inte äta upp...:P   Hur som, löpningen ja. Ensam ute i regnet, i skogen,...

Av Sofie Bergenholtz - 9 november 2014 22:00


I lördags var det återigen dags för ett IWpass! Tre hela veckor sedan förra lördagspasset så riktigt kul att köra igen! Ingen aning dock vad som hände i kroppen men det sa tvärt nej!! Så fruktansvärt jobbigt har det nog nästan aldrig varit på indoore...

Av Sofie Bergenholtz - 6 november 2014 19:22

Andra gången i veckan som det blev löpning. (!) har sagt åt mig själv att endast köra en gång i veckan för att knät ska få hinna med. Men körde ett kort snabbt pass i måndags och efter alla pass igår så fick jag fundera lite över vad jag skulle träna...

Jag

Sofie här, 26 år och före detta teamåkare på elitnivå. Studerar till fysioterapeut i Göteborg, bor i Kungälv med världens underbaraste sambo Daniel. Har just nu gjort en omvändning vad gäller träning och gör en satsning mot triathlon.

 

Fråga till mig?

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards